Nämä on jotain 08 ja 09 vaihteesta. :)

 

13 kilometriä hiljaisuutta

Se tulee. Maksan kuskille ja kävelen paikalleni.
Linja-auto hyristää liikeelle.
  Pysäkillä seisoo ihmisiä. Hiljaisuus.
Joku kikattaa takana hermostuneesti.
Lisää ihmisiä nousee kyytiin.
Hiljaisuuden rikkoo vain linja-auton hurina, 
ja kuski joka puhuu puhelimeen.
Naurua.

Kymmenen kilometriä kotiin.
Joku painaa nappia. Pitkään.
Ja taas sama mies jää samalle pysäkille.

Kuusi kilometriä kotiin.
Näen kaksi ihmistä puiston penkillä,
kiinni toisissaan, suutelemassa.

Neljä kilometriä kotiin.
En voisi kuvitella itseäni puiston penkille
pitämään kädestä jotakuta rakasta.

On minun vuoroni painaa.
Nopeasti, lyhyesti.
Vihaan sitä ääntä.
Nousen ja kävelen ovelle.
Bussi pysähtyy.
Ovet avautuvat toiseen maailmaan.
Minun maailmaani.
Koruttomaan ja rumaan maailmaa.
On aika mennä.

Kotiin.

************************************

Merkityksetön

Kun et kato tänne
kuin olisin ilmaa?
Kun et puhu mullle
kuin mua ei ois?
Oonko sulle muovipussi?
Elmu-kelmua, jäänpala
josta näkee läpi?
Niin ettet sitten huomaa minua.
Ei.
Enhän? oonko?
Oonko sulle,
merkityksetön?

*************************************************

Tahdon

Mitä minä tahdon?
Tahdon, tahdon tahdon.
Tahdon rakkauden,
tahdon kultaakin kalliimman rakkauden.
Tahdon. Minä tahdon.
Tahdon että elämä
olisi sinistä kimalleliimaa.
Tahdon, tahdon.

*******************************************'*****

Maailma on lannistanut minut.
Ei valoa
ei lunta
ei rakkautta.
Ei rakkautta.
Te jaksatte kysellä "no?"
ja uskotte vastaukseksi "eipä tässä".
Mitä pitäisi sanoa?
Että olen..
olen..
olen kyllästynyt?
Että en
jaksa
olla
yksin?
Maailma on lanninstanut minut.

*********************************************************